Dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Firmanavn: PoshPosh Living ApS
Adresse: Mosevej 47C, 6760 Ribe.
CVR-nr.: 44262274
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores [cookiepolitik].
Kommunikation med potentielle kunder
Hvis du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os på mail:
Herefter vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig, når det står klart, om du ønsker vores ydelser eller ej. Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, vil vi umiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Nyhedsbrev
Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte personer mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, stopper vi også med at sende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, bortfalder dit samtykke som følge af vores passivitet.
Ved framelding af nyhedsbrevet, gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter, at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
- Shopify – Website hosting
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjeparter.
Profilering og automatiserede afgørelser
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på.
Cookiepolitik
Hvad er cookies?
Websitet anvender "cookies", der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Formålet med vores cookies er: 1) At genkende enheden, så du får en målrettet brugeroplevelse. Det indebærer, at tilpasse indhold og funktioner efter dine præferencer. 2) Huske dine indstillinger. 3) Indsamle data om din adfærd på webshoppen for at forbedre webshoppen og analysere brugeradfærd. 4) Målrette annoncer baseret på dine interesser og interaktioner på hjemmesiden.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig. Du kan desuden risikere, at websitet ikke fungerer optimalt – samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
- Shopify
- Facebook
- Instagram
- Google
Hvilke typer cookies bruger vi?
Vi bruger følgende typer af cookies:
Obligatoriske cookies:
Disse cookies er nødvendige for, at webshoppen kan fungere korrekt. De tillader dig at navigere på siden, foretage køb og bruge de grundlæggende funktioner.
Analytiske cookies:
Disse cookies indsamler oplysninger om, hvordan du bruger vores webshop, såsom hvilke sider du besøger mest, og om du oplever fejl. Disse data hjælper os med at forstå, hvordan vi kan forbedre webshoppen.
Funktionalitetscookies:
Disse cookies gør det muligt for webshoppen at huske dine præferencer (f.eks. sprogvalg eller region) og tilbyde forbedret funktionalitet.
Reklame- og målretningscookies:
Disse cookies bruges til at levere målrettet reklame og indhold baseret på dine interesser og tidligere interaktioner med webshoppen.
Sådan administrerer du dine cookies
Du kan til enhver tid ændre dine cookieindstillinger i din browser. Vær opmærksom på, at visse funktioner på vores webshop muligvis ikke fungerer korrekt, hvis cookies er deaktiveret.
Tredjepartscookies
Vi tillader visse tredjepartsleverandører at placere cookies på vores webshop for at give os indsigt i brugeradfærd og muliggøre målrettet reklame. Disse cookies er underlagt tredjepartsleverandørernes privatlivspolitikker.
Opdateringer til vores cookiepolitik
Vi kan fra tid til anden opdatere denne cookiepolitik for at afspejle ændringer i vores praksis eller for at opfylde juridiske krav. Eventuelle ændringer vil blive offentliggjort på vores webshop og træder i kraft fra datoen for opdateringen.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende vores cookiepolitik, er du velkommen til at kontakte os via Hello@poshposh.dk
Ordre
Vi tilbyder Mobilepay, Apple Pay, Google Pay, Visa og Mastercard.
Du tilføjer din vare(r) til indkøbskurven, Derefter skal du udfylde de informationer vi beder om for at kunne fortage købet. Her bliver du spurgt ind til følgende:
- Fuldenavn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail
- Vælge leveringstype
- Vælge betalingstype
Det er vigtigt, at du sørger for, at det er de korrekte informationer, du taster ind. Hvis ikke oplysningerne er korrekte, forbeholder vi os retten til ikke at dække eventuelle konsekvenser, der følger heraf.
Herfra kan du betale med følgende: Mobilepay, Apple Pay, Google Pay, Visa og Mastercard.
Så snart dit køb er gennemført, får du din ordrebekræftelse på e-mail. Hvis det skulle ske, at du ikke modtager en, kan du kontakte os på Hello@poshposh.dk Vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt.
produkter
Ja vores glas kan godt tåle at komme i opvaskemaskinen, så det kan du roligt gøre. Da varmt glas kan være skrøbeligt, råder vi dig til, at de placeres forsigtigt i opvaskemaskinen.
Vi anbefaler dog, at du kun vasker dem på lave grader. Det skyldes, at vores glas ikke har dobbeltlag, hvorfor de ikke tåler for høj varme.
Ja, du kan nyde enhver former for drikkelse i glassene. Vi anbefaler dog, at der ikke hældes noget kogende i. Derudover kan vores glas blive varmt ved varme drikke, da det ikke har dobbeltvægge. Glasset bør derfor ikke blive fyldt helt op, så man stadig kan røre ved den øverste kant af glasset uden at brænde sig.
Vi lægger stor vægt på at sikre, at vores produkter når frem til dig i perfekt stand. Derfor bruger vi specielle emballagematerialer og teknikker til at beskytte produkterne under forsendelsen.
Hvis du modtager et beskadiget produkt, bedes du kontakte vores kundeservice på: Hello@poshposh.dk
Nej, vores glas er ikke egnet til hverken brug i mikrobølgeovnen eller oven.
Forsendelse & Levering
Vi benytter GLS som transportpartner.
Du kan enten bestille til hjemmelevering eller en
pakkeboks i nærheden af din bopæl.
Prisen på levering til pakkeboks er: fra 49 kr.
Prisen på hjemmelevering er: fra 65 kr.
Hvis du køber for over 699kr, får du fri fragt.
Den gennemsnitlige leveringstid er 1 - 3 hverdage, hvis varen er på lager. Derudover er din ordre normalt klar til afsendelse på under 24 timer på hverdage.
Du kan finde et mere præcist estimat for leveringstid i forsendelsesbekræftelsen, som du modtager via e-mail, så snart din ordre er på vej til dig.
Ja, det kan du. Når din ordre er blevet afsendt, vil du modtage en e-mail med et sporingslink fra GLS. Dette giver dig mulighed for at følge din pakke undervejs.
Hvis du har valgt hjemmelevering, men ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil GLS sende
dig en besked via mail eller telefon. Beskeden vil indeholde instruktioner om, hvor du kan hente pakken.
Hvis din pakke ikke er ankommet inden for den forventede leveringstid, bedes du kontakte vores kundeservice på Hello@poshposh.dk og så vil vi undersøge sagen for dig.
Returnering & Refusion
Du har en periode på 30 dage fra modtagelsen af din ordre til at anmode om en returnering.
Ønsker du at returnere et produkt købt hos PoshPosh, kan du kontakte os via følgende link: https://account.poshposh.dk/orders. Her bliver du videresendt til en side, hvor du skal logge ind på din kundekonto. Dette er for at gøre processen nemmere for dig som kunde.
Når vi har modtaget og godkendt din returanmodning, så vil du via din kundekonto modtage en returlabel. Prisen (49 kr.) for returlabel vil blive fratrukket fra det samlede ordrebeløb. Når produktet er modtaget – og hvis det lever op til vores betingelser – vil vi behandle din refusion inden for 14 dage.
Returneringen sker på egen regning.
Varen skal være i samme stand som ved modtagelsen. Det betyder, at den skal returneres i original emballage og pakkes forsvarligt, så den ikke går i stykker undervejs.
Hvis dette ikke er opfyldt, vil vi foretage en vurdering af, om varen har tabt værdi. Er førnævnte tilfældet, forbeholder vi os retten til ikke at godkende returneringen eller at modregne det returbeløbet.
Du har en periode på 30 dage fra modtagelsen af din ordre til at anmode om en returnering.
Ønsker du at returnere et produkt købt hos PoshPosh, kan du kontakte os via følgende link: https://account.poshposh.dk/orders. Her bliver du videresendt til en side, hvor du skal logge ind på din kundekonto. Dette er for at gøre processen nemmere for dig som kunde.
Når vi har modtaget og godkendt din returanmodning, så vil du via din kundekonto modtage en returlabel. Prisen (49 kr.) for returlabel vil blive fratrukket fra det samlede ordrebeløb. Når produktet er modtaget – og hvis det lever op til vores betingelser – vil vi behandle din refusion inden for 14 dage.
Returneringen sker på egen regning.
Efter vi har modtaget din returnering, tjekker vi hvilke varer der er returneret. Først herefter bekræfter vi modtagelsen af returneringen på mail. Derfor kan der gå op til 14 dage, før du modtager bekræftelse på din returnering med alle refusionsoplysninger.
Når vi har modtaget din returnering, tjekker vi, hvad du har sendt retur.
Der kan gå op til 14 dage, før vi bekræfter din returnering. Din returnering vil altid blive krediteret i henhold til den betalingsmetode, du valgte ved bestilling.
Ønsker du at returnere et produkt købt hos PoshPosh, kan du kontakte os via følgende link: https://account.poshposh.dk/orders. Her bliver du videresendt til en side, hvor du skal logge ind på din kundekonto. Dette er for at gøre processen nemmere for dig som kunde.
Når vi har modtaget og godkendt din returanmodning, så vil du via din kundekonto modtage en returlabel. Prisen (49 kr.) for returlabel vil blive fratrukket fra det samlede ordrebeløb. Når produktet er modtaget – og hvis det lever op til vores betingelser – vil vi behandle din refusion inden for 14 dage.
Returneringen sker på egen regning.
Reklamation
Vi beklager virkelig, hvis noget gik galt med din ordre! Hvis du modtager en forkert vare, bedes du kontakte vores kundeservice på Hello@poshposh.dk med ordrenummeret og beskrivelse af fejlen. Vi vil sørge for at rette op på situationen så hurtigt som muligt.
Desværre kan dette ske – selv med en omhyggelig forsendelse.
Vi vil gerne bede dig om at tage billeder af pakken og den defekte vare og sende det til vores kundeservice på Hello@poshposh.dk Vi vil sørge for at løse problemet og hjælpe dig med en passende løsning hurtigst mulig.
For at indgive en reklamation bedes du kontakte vores kundeservice på Hello@poshposh.dk og oplyse ordrenummeret samt beskrivelse af problemet eller manglen. Her skal du også vedhæfte billeder af skaden/manglen.
Vi vil undersøge din reklamation og vurdere, om den er berettiget. Dette kan inkludere at vi beder om flere billeder eller andre former for dokumentation.
Hvis din reklamation godkendes, har du mulighed for at få refunderet beløbet eller modtage en erstatning, såfremt varen er på lager.